REGULAMIN GABINETU FIZJOTERAPII
- Gabinety fizjoterapii „Fizjo4body” Łukasz Szatko oraz „Fizjoterapeuta Mateusz Staśko”, „VitaFemina” Fizjoterapia Karolina Błońska działają na podstawie: ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej (Dz. U. z 2018, poz. 2190); ustawy z dnia 21 maja 2019 roku o zawodzie fizjoterapeuty (Dz. U. z 2019, poz. 952); ustawy z dnia 6 listopada 2008 roku o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta (Dz. U. z 2019 r. poz 1127); niniejszego Regulaminu Organizacyjnego.
- Cele i zadania Podmiotu leczniczego. Podstawowym celem Gabinetu fizjoterapii jest udzielanie świadczeń zdrowotnych przez osoby do tego uprawnione na podstawie przepisów prawa. Do podstawowych zadań Gabinetu fizjoterapii należy:
– udzielanie indywidualnych porad i konsultacji fizjoterapeutycznych.
– udzielanie indywidualnych i grupowych świadczeń z zakresu fizjoterapii przez osoby do tego uprawnione.
- Przebieg procesu udzielania świadczeń
– Gabinet organizuje rehabilitację w sposób zapewniający pacjentom najbardziej dogodną formę korzystania
ze świadczeń.
– Fizjoterapeuta na podstawie skierowania od lekarza specjalisty lub wywiadu funkcjonalnego badania pacjenta
proponuje rodzaj zabiegów i czas trwania terapii.
– Pacjent ( lub jego opiekun ) umawiając wizytę wyraża zgodę na proponowane zabiegi jeśli nie posiada
skierowania od lekarza.
– Gabinet prowadzi dokumentacje medyczną świadczeń oraz zapewnia ochronę danych zawartych w
dokumentacji administrowanej przez system SALONER,RSQ PYSIO, FIZJO-REJESTRACJA, ZAREJESTROWANI
– Gabinet może udostępnić dokumentację medyczną:
Pacjentowi lub jego przedstawicielowi ustawowemu, bądź osobie upoważnionej przez pacjenta, zakładowi opieki
zdrowotnej i osobom wykonującym zawód medyczny poza zakładami opieki zdrowotnej, jeśli dokumentacja ta
jest niezbędna do zapewnienia ciągłości świadczeń zdrowotnych, innym upoważnionym organom.
4. Rodzaj działalności leczniczej oraz zakres udzielanych świadczeń zdrowotnych:
– Gabinet fizjoterapii udziela prywatnych świadczeń zdrowotnych z zakresu fizjoterapii.
– W ramach gabinetu fizjoterapii świadczone są następujące usługi:
– Wykonywanie badania fizjoterapeutycznego
– Udzielanie porad fizjoterapeutycznych,
– Prowadzenie profilaktyki fizjoterapeutycznej w postaci wykonywania masaży leczniczych
i ćwiczeń ruchowych indywidualnych i grupowych.
– Wykonywanie zabiegów z zakresu masażu leczniczego, masażu tkanek głębokich,
terapii manualnej, technik osteopatycznych i innych metod fizjoterapeutycznych, zgodnie z uprawnieniami
– Terapia kobiety w ciąży indywidualna i grupowa,
-Terapia uroginekologiczna,
– Fizjoterapia dzieci i młodzieży
5. Miejsce udzielania świadczeń zdrowotnych:
– Świadczenia zdrowotne udzielane są pacjentom w ramach funkcjonowania gabinetu fizjoterapeutycznego
mieszczącego się w budynku przy ul. Westerplatte 27 , 33-100 Tarnów oraz ul. Poddęby 13, 39-200 Dębica.
– Rejestracja pacjentów dokonywana jest na podstawie zgłoszenia: osobistego lub za pośrednictwem osoby
trzeciej w miejscu udzielania świadczeń, telefonicznego na numer telefonu: 791-444-982, e-mailowo:
clinicsport1@gmail.com.
– Godziny pracy ustalane są indywidualne w zależności od zapisów pacjentów.
– Zapisanie się na wizytę jest jednoznaczne z zapoznaniem się i akceptacją regulaminu.
– Cennik usług dostępny jest w placówce lub na stronie internetowej www.clinicsport.com.pl
– Rejestracja czynna jest od poniedziałku do piątku w godzinach od 8.00 do 18.00
6. Przebieg procesu udzielania świadczeń zdrowotnych.
– Gabinet fizjoterapii organizuje świadczenia zdrowotne z zakresu fizjoterapii w sposób zapewniający
pacjentom najdogodniejszą formę korzystania ze świadczeń.
– Gabinet fizjoterapii zastrzega sobie prawo do odmowy udzielenia świadczenia pacjentowi, jeśli jego stan
funkcjonalny nie klasyfikuje się do leczenia w placówce.
– Świadczenia na rzecz pacjentów są wykonywane przez personel posiadający odpowiednie kwalifikacje
i uprawnienia określone w odrębnych przepisach.
– Świadczenia udzielane są pacjentom z należytą starannością, w warunkach odpowiadających
obowiązującym w tym zakresie przepisom fachowym i sanitarnym.
– Osoby udzielające pacjentom świadczeń zdrowotnych kierują się zasadami etyki zawodowej określonymi
przez właściwe samorządy zawodów medycznych.
– Gabinet fizjoterapii prowadzi, przechowuje i udostępnia dokumentację medyczną na zasadach określonych
w niniejszym regulaminie, a także w ustawie o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta i Rozporządzeniu
Ministra Zdrowia z dnia 9 listopada 2015 r. w sprawie rodzajów, zakresu i worów dokumentacji medycznej
oraz sposobu jej przetwarzania.
– Gabinet fizjoterapii zapewnia ochronę danych osobowych zawartych w dokumentacji medycznej
zgodnie z obowiązującymi przepisami
– Dokumentację udostępnia się w na wniosek: pacjenta lub jego przedstawiciela ustawowego, bądź osoby
upoważnionej przez pacjenta
– Dokumentacja udostępniana jest bezpłatnie: do wglądu w gabinecie lub poprzez sporządzenie
wydruku/odpisu.
- W czasie korzystania ze świadczeń medycznych w Gabinecie fizjoterapii pacjent ma prawo do:
– Poszanowania godności osobistej oraz uprzejmego traktowania przez personel medyczny, świadczenia
usług zdrowotnych przez personel o odpowiednich kwalifikacjach, zgodnie z wymaganiami wiedzy
medycznej, rzetelnej informacji o stanie zdrowia, wyrażenia zgody na udzielenie określonych świadczeń
zdrowotnych, lub ich odmowy, po uzyskaniu informacji na temat proponowanych metod diagnozy
i leczenia.
– Do obowiązków pacjenta należy:
– Przestrzeganie zasad porządku, przestrzeganie higieny osobistej
– Przestrzegane zaleceń fizjoterapeuty, wyrażenie zgody na usługi medyczne w gabinecie, które jest
równoznaczne z akceptacją regulaminu gabinetu.
– Posiadanie obuwia zamiennego, ręcznika oraz wygodnego stroju - Zasady odwoływania rezerwacji wizyty.
– 24 godziny przed planowaną wizytą pacjenci otrzymują sms z prośbą o potwierdzenie lub odwołanie.
– Odwołanie wizyty po wcześniejszym potwierdzeniu w dniu poprzedzającym wizytę skutkuję odpłatnością 50% wartości wizyty.
– W przypadku gdy pacjent nie stawi się w umówionym wcześniej terminie wizyty lub odwoła wizytę w tym samym dniu skutkuję pokryciem 100% wartości wizyty.
– Należności za nie odbyte wizyty należy uiścić na wskazany numer konta bankowego bądź osobiście w recepcji. - Przepisy końcowe.
– Wszelkie zmiany do niniejszego regulaminu wymagają formy pisemnej. W sprawach nieuregulowanych regulaminem organizacyjnym zastosowanie mają odrębne przepisy prawa. Podanie regulaminu do wiadomości pacjentów następuje poprzez udostępnienie go, na wniosek pacjenta w rejestracji, a także na stronie internetowej placówki. Postanowienia regulaminu zostają podane do wiadomości wszystkich zatrudnionych w wyżej wymienionych gabinetach. Regulamin organizacyjny wchodzi w dniu 1.10.2024r.
Zapisanie się na wizytę jest jednoznaczne z zapoznaniem się i akceptacją regulaminu.